Anita Prins: Emotie en de mens

14 juli – 14 september 2018 in Café Bern

 

Vanaf 14 juli tot 14 september 2018 exposeert Anita Prins in Café Bern onder de titel “Emotie en de mens” een aantal zeer kleurrijke portretten van bruiden uit allerlei culturen en van mensen in opperste concentratie.

Hieronder kunt u alvast een indruk krijgen van enkele van de geëxposeerde werken. En vanzelfsprekend is het werk te koop.

Terug naar overzicht

 

Concentration (1)

Anita Prins

Olieverf op linnen
100 x 100 cm

Te zien in Café Bern
van 14 juli tot 14 september 2018

Temptation

Anita Prins

Olieverf op doek
100 x 70 cm

Te zien in Café Bern
van 14 juli tot 14 september 2018

Japanse bruid

Anita Prins

Acrylverf op doek
100 x 80 cm

Te zien in Café Bern
van 14 juli tot 14 september 2018

Keniaanse bruid

Anita Prins

Acrylverf op doek
100 x 80 cm

Te zien in Café Bern
van 14 juli tot 14 september 2018

Berber bruid

Anita Prins

Acrylverf op doek
100 x 80 cm

Te zien in Café Bern
van 14 juli tot 14 september 2018

Nigeriaanse bruid

Anita Prins

Acrylverf op doek
100 x 80 cm

Te zien in Café Bern
van 14 juli tot 14 september 2018

Marokaanse bruid

Anita Prins

Acrylverf op doek
100 x 80 cm

Te zien in Café Bern
van 14 juli tot 14 september 2018

Hollandse bruid

Anita Prins

Acrylverf op doek
100 x 80 cm

Te zien in Café Bern
van 14 juli tot 14 september 2018

Concentration (2)

Anita Prins

Acrylverf op doek
80 x 80 cm

Te zien in Café Bern
van 14 juli tot 14 september 2018

Musical emotions

Anita Prins

Olieverf op doek, drieluik
60 x 50 cm x 3

Te zien in Café Bern
van 14 juli tot 14 september 2018

Anita Prins

 

Anita Prins (Amsterdam, 1964) is, vanaf het moment dat ze een potlood kon hanteren, nooit meer gestopt met het tekenen van allerlei wat haar bezighield. Op latere leeftijd ging ze portretten maken met softpastels en nu is ze vooral bezig met olieverf. Een autodidact dus.

Ze voelt een innerlijke drang om emoties en “zijns”-toestanden die zich niet makkelijk laten verwoorden, te schilderen. Ze zondert zich af, luistert naar de juiste muziek en ervaart dan de betovering van hoe de afzonderlijke kleuren het kunnen vorm geven, dankbaar dat ze het kan. Ze schildert eerst en tracht het later te beredeneren.

Meestal gebruikt ze daarvoor de afbeelding van een vrouw, in al haar kwetsbaarheid en haar bijna religieuze binding met de natuur.